Skrápur

ALT (!!) sum hevur við náttúru at gera. Ein vanlig eygleiðing, ein "býttur" spurningur, einki er so týðningarleyst at tað ikki kann skrivast her.
Post Reply [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
sveinom
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Skrápur

Unread post by sveinom » 09 Sep 2014, 18:04

Hei
Jeg var for to uker siden ute på Tangafjord på litt sen ettermiddag, rundt kl 18, og fikk for første gang se skrápur (havlire, Puffinus puffinus). I løpet av kort tid så vi ganske mange, selv om de fleste var på lang avstand.
Havlire (som en del andre slektninger) har tendens til å besøke redet på natten i følge det jeg har lest og hørt.
Jeg har tidligere vært ute i samme området uten å se havlire, men det har enten vært en litt annen tid på året eller en annen tid på dagen.
Betyr dette at slutten av august er den beste tiden til å se havlire i dagslys? Kan aktiviteten ha noen sammenheng med at det er slutten av redetiden, eller er det bare en tilfeldighet at jeg ikke har sett havliren i det samme området tidligere?

Beste hilsen
Svein

Post Reply [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable